mercredi 11 novembre 2009

Patriotism, apartenenta

Zilele trecute am inteles un pic din ce te determina sa fii patriot. Cand spun patriot nu ma refer neaparat la "dragostea de tara" ci mai degraba la sentimentul de apartenenta pe care il ai sau nu fata de tara in care te-ai nascut.

De cand i-am cunoscut pe prietenii mei din Colombia si Mexic, m-am tot intrebat de ce isi iubesc ei atat de mult tarile.... pentru ca ei, dintre toti oamenii pe care i-am cunoscut, sunt cei cu cea mai mare dragoste de tara.

Long story short ... poate faptul ca esti in tara ta, dar nu te simti ca si cum ai fi acasa, ca in jurul tau se vorbeste o limba din care nu-ntelegi o iota, ca esti discriminat (in tara ta) pe criterii de provenienta/ limba vorbita, si/ sau faptul ca exista o amenintare continua la integritatea colectiva, dar si individuala, contribuie la amplificarea patriotismului.

Evident sunt multi alti factori si discutia ar avea mai mult sens daca i-am lua in calcul pe toti, dar astea sunt cele care mi-au atras atentia in ultimele zile.

2 comentarii:

Anutza a dit…

Sa stii ca eu nu inteleg paragraful 3. La ce tara te referi? Astept explicatii ca m-ai intrigat:)

Anonyme a dit…

Patriotismul este o functie invers proportionala cu experientele de calatorii in zone economice mai bogate decat cele din care provii sau in afara ariei de influenta a limbii.

Adica cum se face ca mexicanii sunt patrioti, insa imperiul spaniol in america latina este spart in zeci de tarisoare, pe cand cel portughez nu?

Cum se face ca americanii sunt foarte patrioti, insa exista un 20% sanatos care nu vorbeste engleza [ever]?