samedi 21 avril 2012

Evolutia Facebook la mine

Mi-am facut cont pe Facebook cand am fost in Franta, in 2007. Motivele - toti ceilalti aveau si vorbeau pe Facebook pentru iesiri, era printre putinele site-uri care mergeau pe netul din camin.
La scurt timp i-am convins si pe cei din jurul meu sa-si faca - pe parinti ca sa-mi vada pozele pe care nu aveam cum sa le trimit, si pe prietenii de acasa ca sa stie de mine. La inceput era foarte personal - doar oamenii aproapiati, cei cu care imi petreceam zilele la scoala, ori cei care erau acasa, in Romania, maxim 50; de aici si tentatia de a share-ui cat mai multe poze, mesaje, statusuri etc.

Intre timp lucrurile s-au schimbat si am ajuns la 400+ de friends; ce-i drept nu toti friends :), dar oameni cu care am interactionat macar o data de-a lungul vremii - si asta e regula pe care inca o mentin. 

In urma cu cateva luni, tot mai multi friends isi dezactivau conturile, si m-am intrebat ce inseamna pentru mine sa am cont pe Facebook. Sfatul unui prieten a fost sa-l dezactivez o perioada si sa vad atunci, dar nu am facut asta. 
Pentru mine, Facebook este despre interese/ hobby-uri, despre a primi informatii - linkuri despre filme, muzica, poezie, politica, stiri etc., si despre oameni - iar pe unii dintre ei probabil nu ii voi mai vedea vreodata altfel decat in pozele postate, si ca sa pierd vremea :D.

Ps: Acum o saptamana am aflat ca in State, contul de Facebook este cerut la angajare de catre unii angajatori ca sa fie verificat. Nu stiu daca acolo este o practica generalizata, insa eu nu i-am inteles relevanta. Si daca ar fi sa devina o practica generalizata ar trebui sa ne deranjeze sau nu? Si de ce ne-ar deranja daca nu avem nimic de ascuns?