vendredi 30 octobre 2009

People skills

Aud de fiecare data ca trebuie "sa ai people skills" sau ca X are "great people skills". Dar pana la urma ce inseamna "sa ai people skills"?
Sa fii sociabil, adica sa poti vorbi cu orice fel de om? Sa reusesti sa vorbesti pe limba oricui si in orice moment? Sa vorbesti cu 100 de oameni dar sa fii incapabil sa asculti 1? Sa vorbesti ca sa te auzi vorbind (a se citi „small talk”)?

Google-ind "people skills" am gasit un rezultat impresionant. <> Dintre primele link-uri am ales unul care da o definitie a conceptului facand referire la alte "8 skilluri" si anume:
1. Understanding people
2. Expressing your thoughts and feelings clearly
3. Speaking up when your needs are not being met
4. Asking for feedback from others and giving quality feedback in return
5. Influencing how others think and act
6. Bringing conflicts to the surface and getting them resolved
7. Collaborating with others instead of doing things by yourself
8. Shifting gears when relationships are unproductive

1. Asta se intampla sau nu, nu e ceva care sa poata fi fortat. Cred ca depinde de cat de bine cunosti persoana.
2. Total de acord. :)
3. Total de acord.
4. Doar de la persoanele care stiu ce si cum si in care am incredere.
5. Depinde cum – daca prin manipulare...well, clar nu.
6. Teoretic e ok si multa lume care ma cunoaste ar spune ca sunt pro...hmmm da, eram, cand eram mai mica :D. In lumea celor mari am invatat ca nu e chiar asa...
7. Asta trebuie sa invat :). totusi nu stiu ce legatura are cu people skills...
8. Da! 100% de acord – chiar daca pe moment iti pare rau si ti se rupe sufletul, pe termen lung, mie, mi-a facut bine.

Am uitat sa precizez ca nu cred in conceptul de "people skills"!
Cred in chimia care exista intre 2 persoane, cred in intuitie (a mea evident :D), in feeling, si cel mai tare cred in relatii sincere si sanatoase!


Dar voi dragii mei?

1 comentarii:

Anutza a dit…

Hmmm...pai eu cred ca "people skills" asta e un concept corporatist. Adica a fost initiat in literatura de management si cred ca trebuie privit in contextul asta. Adica faptul ca ai people skills nu cred ca te ajuta prea tare in relatii de prietenie, din alea deep si profunde si de durata si care, pana la urma, really matters. In schimb, faptul ca ai people skills cred ca te ajuta destul de mult(chiar f mult) pe plan profesional. Si asta dragutza, eu o observ la mine si la cei din jur, incluzandu-te si pe tine...chiar si manipularea aia de la punctul 5:) Nu de alta dar nu stiu de ce e mult mai usor sa obtii chestii cand zambesti si esti dragutza:) Tot people skills se cheama...sa il pricepi pe celalalt si sa stii ce il misca:)