jeudi 31 mai 2012

Tu si Dumneavoastra

Am crescut vorbind cu toti adultii cu "dumneavoastra", orice altceva era privit ca lipsa de respect. Exceptie au fost doi veri "rebeli" de-ai lui tata carora intotdeuna le-am spus pe nume, la cererea lor.
Cand am inceput sa lucrez am fost incurajata sa adopt o adresare mai putin formala in relatia cu clientii. La inceput mi s-a parut dificil, ba chiar ma gandeam ca e o lipsa de respect sa vorbesc la pertu cu oameni superiori ierarhic sau mai in varsta. Cu cei in foarte varsta inca mai am retineri :).

Acum vad lucrurile altfel. Respectul nu sta in formulele de adresare, ci in atitudine - si de aici nuantele pe care politetea si familiaritatea le pot lua. Ba mai mult, am inceput sa percep formulele de politete ca pe o distanta impusa de mine sau de cel cu care vorbesc.
Si totusi...noroc cu adresarea in limba engleza.